Oudervereniging

Als oudervereniging willen wij de school in al zijn facetten ondersteunen om een voedingsbodem te zijn voor onze kinderen zodat ze alle mogelijke kansen krijgen. Zo kunnen ze zich ontwikkelen tot spontane, breeddenkende, creatieve, multiculturele, respectvolle en vriendelijke jongeren.

Als oudervereniging gaan wij voor een school waar zowel jongeren, als ouders, als het schoolteam zich goed voelen. Wij geloven dat het succes van de oudervereniging ligt in een partnership tussen alle partijen. Met wederzijds respect tussen de ouders, het schoolteam en de jongeren.

We steunen dan ook de school bij het ontwikkelen en realiseren van zijn visie. We zetten onze schouders mee onder het coöperatief leren en het STEM-project eigen aan de schoolcultuur.

De oudervereniging hanteert een open communicatie. De ondersteuning van de school kan gebeuren in verschillende opzichten door praktische ondersteuning waar nodig (helpende handen), beleidsondersteuning door oplossend meedenken, betrokkenheid stimuleren door samenbrengende activiteiten.

Via een praatcafé creëren we informele momenten voor ‘wat leeft bij ouders en kinderen’. Bovenal willen wij werken aan een sfeer van vanzelfsprekendheid en vriendschap, waarin elke uitgestoken hand geapprecieerd wordt. En waarin het motto ‘vele handen maken licht werk’ een centrale waarde is.

Als vanzelfsprekend zijn alle ouders lid van de oudervereniging en welkom op de vastgelegde vergaderingen.

Wil je meer info over de vergaderingen of de oudervereniging?
Neem contact op met de directie via novaplus@stedelijkonderwijs.be

Leerkrachten zijn aan het praten in de lerarenkamer van Novaplus.

Leerlingenbegeleiding

Onze zorgvisie is gebaseerd op het zorgcontinuüm:

Driehoek van zorgcontinuüm op van Novaplus.